Är du en företagare som vill mera?

20 maj 2020 Lily Hansen

Det finns massor av olika sätt att driva ett företag på. Hårt arbete är något som alltid lönar sig. Men tänk om man kan driva ett lukrativt företag utan att kämpa för att få timmarna på dygnet att räcka till. Skulle det inte vara helt fantastiskt? Kan man dessutom få kunden att känna sig mer sedd trots mindre arbete, ja då har man verkligen hittat hem. För inget säger bra business som nöjda kunder, och nöjda kunder blir ofta företaget troget. Dessutom delar de med sig till omvärlden av sina positiva upplevelser och gör därmed att kundflödet ökar.

Kan det verkligen vara möjligt?

Har företaget provat annonskampanjer någon gång, med resultat som inte var så bra som man önskat. Det är vanligt att man sänker priserna så att det inte blir någon vinst kvar. Det innebär att man säljer slut. Men efter kampanjen har kunderna redan dansat vidare till nästa kampanj hos något annat företag. Det är därför dags att prova något nytt som ger istället för att bara ta, både när det gäller intäkter och energi. Något som gör kunderna motiverade att komma tillbaka om och om igen. Det finns inget som är så lockande som att samla poäng.

Det nya receptet

Det handlar om lojalitetsprogram. Dvs. kunden blir medlem i programmet och för varje inköp samlar kunden poäng. När man samlat in ett visst antal poäng kan man sedan använda poängen för att exempelvis få olika typer av rabatter eller bonusar. Dina kunder blir på så sätt VIP- kunder som får det där extra när de handlar hos företaget. Kunden känner sig sedd och kommer tillbaka. Troligtvis kommer hen också att rekommendera företaget till vänner och bekanta. Så ta hjälp av ett företag som arbetar med att ta fram kundklubb till företag. Sök exempelvis på hur man bygger ett lojalitetsprogram.