Behöver du hjälp med ekonomisk förvaltning i Stockholm?

24 februari 2021 william eriksson

Det kan vara roligt att vara fastighetsägare eller bostadsrättsförening, och att ha möjlighet att ge hem till olika människor. Men med det kommer ett väldigt stort ansvar, att se till att fastigheten är i gott skick, att alla boende får det som utlovas, och dessutom måste man sköta massa ekonomiska frågor. Behöver man hjälp med ekonomisk förvaltning i Stockholm så finns det bra hjälp att få. Att anlita en ekonomisk förvaltare innebär mer eller mindre att hen tar hand om alla ekonomiska ärenden. Det går givetvis också att kombinera det med att ta in en teknisk förvaltare.

Stort utbud

Som ekonomisk förvaltare har man i regel en högre utbildning inom ekonomi. När du anlitar en förvaltare bör du kolla upp att hen har kompetens för jobbet och för att utföra uppgifterna. När man letar i en storstad som Stockholm kan man garanterat hitta en bra ekonomisk förvaltare eftersom det finns fler av dem i större städer. Därför arbetar de hela tiden för att utvecklas och ligga på topp. Stödet från en duktig förvaltare är guld värt och gör jobbet mycket enklare, då hen tar hand om de ekonomiska frågor och bekymmer man behöver hjälp med.

Vad är ekonomiska förvaltares vanligaste arbetsuppgifter?

På löpande band ser de till att bokföringen och redovisningen är rätt från verksamhetens sida. Det är viktigt att detta görs korrekt, för om man slarvar med sådant kan det leda till bötfällning. De skickar även in inkomst- och fastighetsdeklarationer till myndigheter, och ser till att allt efterföljer de lagar och regler som finns.

Att anlita någon som tar hand om ens bostadsrättsförenings ekonomi är att göra sig själv en stor tjänst. Det blir enklare och ni slipper riskera att något blir fel. Det är ett stort ansvar man har på sina axlar som man gör helt rätt i att lämna bort till någon professionell.