Förening för företagare

09 januari 2020 jonas olsson
Förening för företagare

Med över 60.000 företagare från 250 lokalföreningar är Företagarna Syd ett nätverk att räkna med och dessutom en av de största företagarföreningarna i Sverige. Regionkontoret Företagarna syd i malmö är ett nav för lokalföreningarna som återfinns i såväl Skåne som Blekinge och driver många aktuella frågor för sina medlemmar samt en hel del evenemang och kunskapsmöjligheter. Var man än bor i regionen så finns det ett lokalkontor i närheten med goda underlag och aktiviteter för sina och regionens medlemmar att ta del av, antingen man vill engagera sig lokalt eller i hela regionen.

Vad gör en företagarförening?

Antingen man har ett stort, medel eller litet företag så kan det vara skönt att kunna utbyta erfarenheter och bygga nätverk. Det kan gälla den dagliga driften, den position man besitter eller kommande satsningar som man önskar diskutera och utbyta erfarenheter gällande. Företagarna Syd erbjuder sina medlemmar ett stort nätverk av andra företagare, förutom kunskap och praktisk hjälp, om det önskas. Medlemskvällar med intressanta föreläsare, mingel och nätverkande, kan vara inte bara en trevlig stund utan det som kan behövas för att komma vidare i sitt eget företagande.

Starta ett eget företag

Att nätverka och bygga kunskap är något alla inom Företagarna Syd kan ha nytta av. Men några som absolut kan ha största möjliga nyttan av ett medlemskap är alla ensamföretagare i regionen. Det kan vara tufft att starta och driva ett företag. Och där kan Företagarna Syd hjälpa med medlemssupport och råd gällande försäkringar och juridik. Eller genom sitt stora nätverk matcha medlemmar med andra som kan ge ett matnyttigt utbyte av erfarenheter och kunskap. Lokalt brukar det även anordnas en hel del medlemskvällar som kan vara av mindre format och endast innebära ett samtal, en föreläsning eller ett mingel eller fika. Som medlem i Företagarna Syd ska det vara enkelt att utbyta erfarenheter och kunskap.